توربین بادی جدید
 
جمعه 19 / 12 / 1390برچسب:, :: 11:14 ::  نويسنده : ahmad & saman

 

یک شرکت انگلیسی با الهام از دانه های درخت چنار نسل جدیدی از توربینهای بادی دور از ساحل را عرضه کرده است که می تواند 10 مگاوات انرژی تولید کند.

این توربین بادی جدید که از نوع توربینهای بادی دور از ساحل و ویژه نصب شدن در دریا است را شرکت انگلیسی Wind Power با الهام از دانه های درخت چنار تولید کرده است.نمونه های اولیه این توربین بادی دور از ساحل غول پیکر به ارتفاع 130 متر هستند که در حالت باز بودن پره ها ارتفاع آنها به 270 متر می رسد. داربست این توربین کابلی بوده و بر روی سکویی که طول آن کمتر از 150 متر است، قرار می گیرد.
براساس گزارش گاردین، این ژنراتور جدید که در وسط دریا نصب می شود می تواند حداکثر 10 مگاوات انرژی تولید کند این میزان انرژی برای سه هزار خانواده کافی است

 

این توربین قرار است در سالهای 2013- 2014 وارد بازار شود.

 

دانه های درخت چنار به دلیل بالهای V مانندی که دارند به صورت مارپیچ روی زمین می افتند. در این پروژه محققان دانشگاه کرنفیلد، شرکت رولز رویس، بریتیش پترولیوم و شرکت شل نیز حضور دارند و در تلاشند تا میزان تولید انرژی این ژنراتور را به 20 مگاوات برسانند.

 

 

به تازگی "کریس هان"، وزیر انرژی انگلیس با تاکید بر اینکه هیچ پولی برای ساخت نیروگاههای هسته ای جدید وجود ندارد خواستار ساخت بزرگترین مراکز بادی در این کشور شد.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آشنایی با سنسور فشار
ترانسدیوسر و ترانسمیتر تعریف ابزار دقیق لاستیک‌های ایرلس تعریفی نوین از تایر اتومبیل Flat CD Mouse موسی که در CD درایو لپ تاپ قرار می گیرد! لامپ های ال ای دی با قابلیت کنترل از راه دور ژاپنی‌ها نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را با حباب صابون ساختند
نويسندگان